VEKOP 2.1.7 – Chat-bot keretrendszer fejlesztése

A projekt alapadatai:

  • Projekt azonosító: VEKOP-2.1.7-15-2016-00130
  • Igényelt támogatás: 46 850 300 Ft
  • Támogatás mértéke: 61,008555 %
  • A projekt költségvetése: 76 793 000 Ft
  • Projekt fizikai befejezése: 2019.09.30.

A projekt bemutatása:

A VEKOP-2.1.7-15-2016-00130 azonosítószámmal ellátott projekt keretében sikeresen megvalósításra került egy olyan új termék fejlesztése, amely elsősorban a mobil eszközt használó végfelhasználó magasabb szintű kiszolgálását célozza.

A projekt keretében célunk volt az ügyfeleket kiszolgáló és marketing eszközöket magában foglaló chat-bot keretrendszert elkészítése, mely sikeresen megvalósult. Az innováció maga egy már létező, felhasználók által jól ismert csatorna továbbfejlesztése, amellyel, mint elsődleges kommunikációs eszköz ugyanazon tevékenységek végezhetők el félig vagy teljesen automatizált módon, amelyek korábban csak több heterogén eszközökön, alkalmazásokon keresztül történhetett.

A chat-bot keretrendszer segítségével egy cég egy chat-platformon keresztül eléri a vásárlóit, számukra egyedi, személyre szabott ajánlatokat tud tenni és mindezt egyéb alkalmazások használata nélkül igénybe tudja venni, továbbá integrálni tudja a már létező alkalmazásai funkcióit és adatait. A komplex rendszer illeszthető többféle területhez, sokféle ügyfél kommunikációs és marketing tevékenységhez (pl. üzenetküldés automatizálása a felhasználók felé, mesterséges intelligencia bekapcsolása a chat beszélgetésekbe, third-party rendszerek (pl. CRM, webshop, stb.) rákapcsolása az üzenetküldésre).

A keretrendszer egy olyan interfész gyűjteményt is tartalmaz, amellyel a partner által használt külső rendszerekben futó üzleti folyamatokban keletkező információk direkt módon eljuttathatók az érintett felhasználóhoz a chat kliensen keresztül. A külső rendszerrel összekapcsolt keretrendszer olyan üzleti folyamatok közvetítésében vehet részt, mint automata panaszkezelés, rendeléskezelés, értesítések webshopoknál, direkt marketing üzenetek kiküldése, e-learninget támogató előadó-hallgató interakció, közvélemény kutatások, hírek, érdekességek eljuttatása a felhasználóhoz.

A chat-bot keretrendszer önálló formában működő, stand-alone szoftver is, de egyben rendszerek közötti összekötő funkciót is ellát, amelyben több kapcsolódási lehetőséget implementálunk third-party szoftverek felé. A keretrendszerünket felruháztuk olyan interfészekkel, amik lehetővé teszik a külső rendszerek számára a vezérelhetőséget. A projekt keretében történő fejlesztés kapcsán egy hibrid agilis módszertant választottunk a fejlesztés lebonyolításához, mellyel biztosítani tudtuk a projekt rugalmasságát és átláthatóságát az implementáció alatt.

A projekt első fázisban elkészül a teljes product backlog lista és megalkottuk a hozzávetőleges időket és felületes storykat. Megtörtént az általános arculattervezés is. Az első fázisban a szoftver alapvető üzleti folyamatait dolgoztuk ki. A fejlesztés előkészítése mellett ebben a fázisban történt a piackutatás, az üzleti elemzés és analízis, hogy meghatározhassuk, hogy a végső szoftver funkcióinak fejlesztése melyik irányba történjen.  Az elemzéseket felhasználva alakítottuk ki a végső product backlogot és a szoftver általános üzleti folyamatait.

Majd ezt követően megtörtént az agilis SCRUM alapú fejlesztés. Lefejlesztettük a főbb részeket, magát a chat-BOT applikációt, az adminisztrációs felületet, valamint az ezekhez tartozó alap interfészeket és konfigurációs elemeket.  A fejlesztéssel párhuzamosan zajlott az elkészült elemek tesztelése. Ezt követő fázisban a rendszer finomhangolása valósult meg, illetve a valós üzleti folyamatokhoz illesztettük a működést. A projekt keretében történő fejlesztéssel megjelentünk az IVSZ MENTA Konferencián Sárvárott és a JÖVŐ Munkahelye kiállításon Magyarországon is.

A chat botok engedélyezése az üzenetküldési platformokon lehetővé teszi, hogy egy vállalat kommunikálhasson ügyfeleivel külön applikáció telepítése nélkül, ami egy igazán új és rendkívüli lehetőség. A prototípus fejlesztése és a piaci alkalmazása mellé hozzáadott érték, hogy a rendszer fejlesztése és piacra vitele során marketingkommunikációs eszközöket is kidolgoztunk, amelyek a chatBOT, mint technikai eszköz használatával hatékonyabb cégműködést (ki-sebb költség, újdonságfaktor, vásárlói lojalitást) eredményezhet.

A projekt megvalósulásának helyszíne:

  • 1117 Budapest, Hengermalom út 19-21.

A projekt a következő közreműködő szervezet támogatásával valósult meg:

  • Pénzügyminisztérium
  • Cím: 1539 Budapest, Postafiók 684
  • E-mail: gazdasagfejlesztes@pm.gov.hu
  • Infovonal: 36 1 896- 0000
  • Honlap: www.palyazat.gov.hu